Broj radnika u pozivnim centrima u BiH skoro udvostručen
Od 673 radnika u 2016. na 1313 radnika u 2018. godini.
Bosna i Hercegovina u posljednje tri godine postaje sve interesantnija za investitore koji otvaraju kompanije registrovane djelatnosti pozivnih centara. Tome svjedoči podatak da je broj radnika u ovoj industriji skoro udvostručen, od 673 radnika u 2016. na 1313 radnika u 2018. godini. Krajem 2018. direktor Agencije za rad i zapošljavanje BiH, Muamer Bandić je istakao da su često traženi operateri za unos podataka, radnici u call-centrima.
Ljudi porijeklom iz BiH koji borave i rade već duže vrijeme u razvijenim državama svijeta poput SAD-a, Kanade, Njemačke, često se raspituju o ovoj industriji kao potencijalu za ulaganje. U posljednje vrijeme sve češće je prisutan i interes stranih kompanija da dio svoje korisničke podrške prebace u našu zemlju, koji se raspituju o podacima o jezičkim vještinama bh.radnika, posebno kada je u pitanju, engleski i njemački jezik.
Tim povodom, prema podacima LRC BIS - Business Intelligence Systema sačinili smo pregled ove industrijske grane kako bismo investitorima olakšali odluku o mogućoj investiciji u ovaj sektor.
Broj kompanija u posljednje tri godine
U 2016. godini 50 firmi je registrovane u djelatnosti pozivnih centara, dok je u 2018. godini broj kompanija iznosio 63.
Vrste kompanija
Od gore navedenih kompanija, 77% kompanija ostvaruje prihod do pola miliona KM, 19% kompanija do 5 miliona KM, a 3,2% više od 5 miliona KM.
Broj uposlenika i prosječne plate
U 2018. je ova industrija brojila 1.313 radnika. Broj zaposlenih u ovoj industriji od 2016. godine kada je iznosio 673, porastao na 1.313 u 2018. godini, što je povećanje za 95%, te je broj radnika u ovoj industriji skoro udvostručen.
Prosječna mjesečna bruto plata radnika u ovim kompanija je 1.077 KM, odnosno 551 EUR. To znači da su radnici u kompanijama registrovane djelatnosti pozivnih centara u prosjeku plaćeni 6 KM po satu, odnosno 3 EUR po satu.
Troškovi plata |
BAM |
EUR |
Ukupni troškovi plata |
16,967,348 |
8,675,267 |
Broj uposlenih |
1,313 |
|
Prosječna godišnja bruto plata po uposleniku |
12,923 |
6,607 |
Prosječna mjesečna bruto plata po uposleniku |
1,077 |
551 |
Prosječna dnevnica po uposleniku |
51 |
26 |
Prosječna satnica uposlenika |
6 |
3 |
S druge strane, mjesečni prihod po uposleniku iznosi 2.460,00 KM, odnosno 1.258,00 EUR. Prosječni prihod po satu po uposleniku iznosi 15 KM, odnosno 7 EUR.
Vrsta prihoda |
BAM |
EUR |
Godišnji prihod po uposleniku |
29,514 |
15,090 |
Mjesečni prihod po uposleniku |
2,460 |
1,258 |
Dnevni prihod po uposleniku |
117 |
60 |
Prosječni prihod po satu po uposleniku |
15 |
7 |
PRIHOD I IZVOZ
Ukupan prihod od prodaje kao i prihod od izvoza bilježe značajan porast. Prihodi od prodaje koji su u 2016. godini iznosili 23,65 miliona KM, su u 2018. porasli na 38,75 miliona KM, što je u procentima 64%.
Prihodi od izvoza su u periodu od 2016.-2018. godine porasli za skoro 60%. Taj broj je u 2016. iznosio 19,62 miliona KM, a u 2018. više od 31 milion KM.
Top 20 kompanija prema prihodu
Udio 10 kompanija prema ukupnom prihodu
Ukupna dobit
Kompanije registrovane djelatnosti pozivnih centara su u 2018. godini zajedno ostvarile ukupnu dobit od 6,11 miliona KM što je za 3,2% povećanje dobiti u ovoj industriji u odnosu na ukupnu dobit iz 2016. godine, kada je taj broj iznosio 5,93 miliona KM.
Top 10 kompanija po operativnoj dobiti