USAID projekat „Diaspora Invest“ ove sedmice je u Doboju organizovao sveobuhvatni edukacijski program „Upravljanje komunikacijom i finansijama“ za start-upe te mala i srednja preduzeća. Na jednom mjestu okupili su se predstavnici kompanija iz cijele Bosne i Hercegovine koje su dijelom programa tehničke podrške, export asistencije i mentoringa Projekta. Trening je pružio priliku za unapređenje ključnih vještina koje su neophodne za održiv rast i razvoj poslovanja, uz fokus na komunikacijske strategije i finansijsko upravljanje.
„Ovo je izvanredna prilika za povezivanje firmi iz različitih sektora, razmjenu iskustava i uspostavljanje potencijalnih saradnji. Kroz konkretne radionice i razgovore, stekli smo nova znanja o komunikaciji, pregovaranju i finansijskom upravljanju koja će unaprijediti naše poslovanje. Ovakvi događaji su ključni za razvoj konkurentnih kompanija koje mogu uspješno nastupati na domaćem i međunarodnom tržištu“, istakao je jedan od učesnika treninga.
Učesnici programa bili su predstavnici iz kompanija Diginom, HS Master, TechForgeLabs, MPI Mlin, UNAKO, Neuros, RootID, TDL-Pro, CXT, Aptha Furniture, Plastex, Baucentar SD i Beds. Okupljeni iz različitih dijelova Bosne i Hercegovine, učesnici su kroz interaktivne sesije razgovarali o izazovima i prilikama sa kojima se susreću u svakodnevnom poslovanju. Trening je dodatno osnažio saradnju među kompanijama i omogućio im da pronađu zajedničke tačke za buduća partnerstva.
“Prvi dan programa bio je posvećen razvoju komunikacijskih i prezentacijskih vještina. Učesnici su razgovarali o načinima kako da efikasno predstave svoje proizvode i usluge potencijalnim partnerima i investitorima. Teme poput pregovaračkih strategija, B2B marketinga i upravljanja reputacijom omogućile su im da unaprijede svoje pristupe izgradnji brenda i stvaranju novih poslovnih prilika na domaćem i međunarodnom tržištu”, dodaju organizatori.
Drugog dana fokus je bio na finansijama, sa ciljem boljeg razumijevanja ključnih finansijskih pokazatelja i unapređenja stabilnosti poslovanja. Učesnici su analizirali bilanse stanja i uspjeha, usvajali strategije za upravljanje likvidnošću i cashflow-om te se upoznali sa osnovama kontrolinga i formiranjem cijene koštanja. Ove teme omogućile su im da prepoznaju prilike za optimizaciju poslovanja, smanjenje rizika i donošenje informisanih odluka.
“Trening su vodili iskusni stručnjaci Vedran Peršić i Damir Sokolović, koji su kroz praktične primjere prenijeli znanje i konkretne alate primjenjive u poslovnim procesima”, napominju organizatori.