Aktivnosti

Pobrklić-Kamenjaš: Dijaspora nije samo kupac, ona donosi novu vrijednost zajednici

Sedina Pobrklić-Kamenjaš pripada novoj generaciji mladih profesionalaca u komunikacijama u Bosni i Hercegovini. U razgovoru sa Sedinom, nastojali smo istražiti šta donose novi trendovi u komunikacijama i marketingu za 2024. godinu, te kako nove generacije na drugačiji način percipiraju sadržaje koji stižu do njih putem društvenih mreža. Također, razgovarali smo u ulozi dijaspore u načinu kako u Bosni i Hercegovini komuniciramo poruke i na koji način je uključujemo u razgovoru u eri digitalnog marketinga.  

Moja karijera u marketingu počela je na jesen 2019. godine kada sam se kao student 3. godine Ekonomskog fakulteta u Sarajevu prijavila na oglas za praksu u marketingu start-upa 15do3.ba, online alata za zakazivanje i menadžment beauty salona koji je sada interni proizvod agencije diTactic Media. Samo par mjeseci nakon početka, sve nas je zadesila pandemija korona virusa i naš je startup bio u situaciji da ne može poslovati budući da su u lockdown-u i beauty saloni morali zaključati svoja vrata.  Cijela naša ekipa radila je od kuće i trudila se kroz digitalni marketing i društvene mreže prenositi pozitivne priče, motivisati i edukovati našu publiku. Za startup je tada radio super tim, stoga smo kroz cijelu 2020. godinu svoje snage okretali u smjeru digitalnog marketinga“, prepričava nam Sedina.  

Ideja o osnivanju agencije javila se krajem 2020. godine i ubrzo nakon razmjene mišljenja, dogovora i velikih planova za budućnost, našli su se u tershouse-u, coworking prostoru iz kojeg i sada rade.  

U to vrijeme smo imali negdje oko 5-6 klijenata, paralelno smo učili i radili, gradili portfolio, sticali velika iskustva i kroz pohvale, preporuke i kritike rasli, napredovali i gradili tim uposlenika koji svakodnevno svojim kreativnim doprinosom grade svoju karijeru u marketingu, tako što društvene mreže i kampanje klijenata čine inovativnim, drugačijim. Neki od klijenata sa kojima smo sarađivali i sa kojima sada radimo: Fini, Chupa Chups, Mentos, Hell Energy, Follow Me škola stranih jezika, Patos, Fina Vina i Sarajevo Wine Weekend (BiH), Jasmin i toto by Tosama, tershouse.”  

Napominje da stoji činjenica da mali biznisi u Bosni i Hercegovini još uvijek nemaju dovoljno informacija gdje usmjeriti ulaganja u marketing i komunikacije.  

Do sada smo radili sa nekoliko sličnih malih biznisa, od njihovog samog lansiranja i pokretanja biznisa pa će savjeti koje dajem biti iz prve ruke. Nemojte da vas obeshrabre mali i ograničeni budžeti, samo krenite s radom na svom marketingu. Neki od projekata na kojima smo mi u diTactic Media radili su dokaz da se čak i uz mali budžet, uz odgovarajuću (dobru) kreativnu kampanju mogu postići magični rezultati. Zanimljiv sadržaj koji publika želi vidjeti pobjeđuje oglašivački budžet i donosi pozitivne rezultate. Izađite iz svojih okvira, nemojte posmatrati stvari iz svoje perspektive i obucite cipele svog idealnog kupca. Zapitajte se kako on ili ona razmišljaju, kakve su njihove navike i kako donosi odluke o kupovini. Zatim posmatrajte šta se dešava: testirajte, testirajte i testirajte strategiju koju primjenjujete“, dodaje Sedina.  

Zahvaljujući saradnji sa USAID projektom „Diaspora Invest” kompanija je učestvovala u programima prenosa znanja stručnjaka i stručnjakinja iz bh. dijaspore. Naša sagovornica u dijaspori vidi veliki potencijal.  

Ovdje nije riječ samo o tome da se dijaspora gleda kao kupac na našem tržištu, već kao vrijedan resurs i zagovarač – advokat kapaciteta bosanskohercegovačkih kompanija i njihovih potencijala na tržištu Evrope, SAD-a i dalje.  Čini mi se, s druge strane da bh. dijaspora dolazi i kao veliki potrošač u BiH. Za vrijeme praznika, godišnjih odmora, turističke sezone, bh. dijaspora rado dolazi i uživajući u bogatoj ponudi naše zemlje, ostavlja novac, podržavajući tako male privrednike i biznise. Upravo marketing takvih biznisa treba imati na umu da pruži dobrodošlicu onima koji cijene kvalitetu, gostoprimstvo, toplinu domovine.  Marketing spaja kreativnost i brojeve, te uvijek volim napomenuti klijentima da kampanje i iskoraci trebaju biti potkovani istraživanjem. Shodno dosadašnjem iskustvu mogu reći da u našoj zemlji nedostaje istraživanja tržišta, potrošača i njihovih navika, a posebno u neuromarketingu koji nam pokazuje jednu novu sliku o potrošačima i ciljanoj skupini. Znanja proizašla iz istraživanja u zemljama EU ili Sjedinjenih Američkih Država, te korištenje primjera i pozitivnih praksi velikih marketinških agencija svijeta značajno bi doprinijela kvalitetu kampanja koje imamo priliku vidjeti u našoj zemlji. S druge strane, tu su i kampanje virtuelne realnosti, kampanje kreirane uz pomoć umjetne inteligencije kakve će tek stići na naše prostore.  Bosanskohercegovačka dijaspora i saradnja sa našim stručnjacima iz ovih oblasti u svijetu može pomoći da se proces dolaska trendova u našu zemlju ubrza, prateći tržište i kreirajući drugačije kampanje“, zaključuje direktorica marketing agencije diTactic Media.   

PODIJELI OBJAVU

SLIČNE OBJAVE

Od Južnoafričke Republike do Bosne i Hercegovine: Kathi i Nermin otkrivaju drugačije Sarajevo

Veze koje vrijede: Domaće kompanije izvoze na strana tržišta zahvaljujući dijaspori

Dom bosanskih kranova: U Gračanici imaju rješenje za svaki problem u upravljanju teretima

INVESTICIJA IZ DIJASPORE OBEZBIJEDILA RADNA MJESTA U VUKOSAVLJU

Priča o ženama koje su spojile skandinavsku estetiku i bosansku tradiciju

Braća Begović se vratili u domovinu: Iz BiH utječu na buduće trendove u globalnoj automobilskoj industriji

Merima Kurtić iz Tešnja povela kampanju “Za sve kojima je stalo”

Upiši se u bazu podataka i ujedno se prijavi na naš Newsletter

Naša Perspektiva je nevladina, neprofitna organizacija osnovana u februaru 2010. godine, sa fokusom na involviranje bh. dijaspore u razvoj zemlje porijekla.