Aktivnosti

Living free homes: Putujuće kućice iz Tuzle ispunjavaju životni stil Amerikanaca

Putujuće kućice su nastale iz ideje i želje da se povežu SAD i BiH , ali i da se okupi šarolika ekipa mladih ljudi sa zanimljivim idejama i znanjima.

Putujuće kućice ili kuće na točkovima su idealna stvar za sve one koje ne drži jedno mjesto i koji su željni novih avantura, a jedan takav proizvod tržištu je omogućio tim stručnjaka iz Tuzle.
Kućice su nastale iz ideje i želje da se povežu SAD i BiH , ali i da se okupi šarolika ekipa mladih ljudi sa zanimljivim idejama i znanjima.

“Ideja je nastala iz prijateljstva sa osobom iz SAD. Naša firma “majka” Wilderwise Inc. iz SAD-a krajem 2019. godine odlučuje da osnuje firmu u BiH koja će osim inžinjeringa biti zadužena i za proizvodnju kuća na točkovima. Tokom 2020. godine i 2021. godine rastemo na ukupno šest uposlenih i realizujemo izradu, a prva kuća je otpremljena za SAD početkom septembra.  I tako nastade Wilderwise, prvo kao freelance posao, a danas start up iz Tuzle o kojem svi pričaju”, kaže Mirza Mešanović direktor kompanije.

Tiny House Movement

Proteklih godina, prije svega u SAD zaživio je Tiny House Movement, odnosno arhitektonski i društveni pokret sićušnih kuća, koji potiče život na manjem prostoru, upravo je to i funkcija ovih putujućih kućica, da se odvezete na željenu lokaciju sa svim potrebnim stvarima i uživate u svojoj tiny životnoj filozofiji.

“Ovaj tip je jedinstven na tržištu. Radi se o jednoj od dvije kućice na tržištu SAD-a koja ima funkcionalan drugi sprat. Inače ostatak proizvoda na tržištu uglavnom imaju tzv. Loft koji služi za spavanje ili kao prostor za skladištenje. Osim funkcionalnog drugog sprata kojeg čine spavaća i radna soba, kućica u donjem dijelu ima dnevni boravak, kuhinju sa svim uređajima, kupaonicu i wc”, navodi Mirza.

On također dodaje da kuće na točkovima odgovaraju svim standardima i potrebama za život čovjeka. Ovdje se radi o životnom stilu kojeg sve više ljudi počinje da slijedi i primjenjuje. Kada su putujuće kućice u pitanju, manje je više.

“Naš moto je: “Living free homes”. Život bez ograničenja, fleksibilan, život koji vam omogućava da živite punim plućima. Da, to zvuči utopijski, ali je to ono čemu danas mnogi teže, barem tamo gdje će se naše kućice prodavati. Isto tako to možemo tumačiti kao život dostojan čovjeka dostupan svima. Cijene nekretnina divljaju svugdje u svijetu, dok mi nudimo pristojno rješenje nečijeg stambenog pitanja za razumnu sumu novca. To jesu najveće prednosti ovih kućica, ali moramo priznati da takav život nije za svakoga. Ipak neka višečlana porodica, osim za odmor, ovu kućicu ne može posebno iskoristiti tokom cijele godine. Ali opet, stvar je mogućnosti i izbora”, priča Mešanović.

Model i dizajn putujućih kućica

Ono što ovaj bosanskohercegovački proizvod razlikuje od drugih jeste dodatni sprat. Za sada se radi o jednom modelu ali iz kompanije navode da će svaki novi imati karakteristiku više, i da će potencijalni kupci igrati veliku ulogu u samom dizajnu kućice.

“Kućica se radi u skladu sa važećim standardima iz ove oblasti u SAD-u. Struktura se radi od aluminijskih profila, a Wilderwise paneli koje radimo u vlastitoj režiji su ujedno strukturni i izolacioni elementi. Svi standardi izolacije su jasno definisani i zadovoljeni, tako da zaista možemo reći da se radi o sigurnom, te tehnički i energetski prihvatljivom objektu”, kaže Mirza.

On pojašnjava da je kućica dizajnirana i napravljena u BiH u sklopljenom stanju pogodna za vožnju, nalik na klasične prikolice. Međutim rijetkost je da ovakve mobilne kuće imaju mogućnost dodatnog sprata. Kada vlasnici dođu na željenu lokaciju, mobilna kućica iz Tuzle se pomoću pomičnog krova pretvara u dvospratnicu sa 30-ak kvadratnih metara korisnog prostora.

Tržište i cijena putujućih kućica

Iz kompanije kažu da im je glavni cilj zadovoljiti potrebe tržišta SAD, ali im je želja da u budućnosti putujuće kućice učine dostupnim za domaće tržište i tržište Evropske unije.

“Primili smo nekolicinu upita iz BiH iz EU, ali ćemo na te isporuke prema tim potencijalnim kupcima morati pričekati. A što se tiče cijena kuća na točkovima plan je da to bude od 80 hiljada USD i više za ovaj model.  Od faktora koji bi eventualno uticali na povećanje moramo uzeti u obzir cijene ulaznih materijala i cijene brodskog transporta. Namjera nam, kako rekosmo gore, je da ih učinimo dostupnim široj populaciji, naglašava Mešanović.

Za izradu jedne ovakve putujuće kućice je bilo potrebno šest mjeseci, a iz kompanije navode da će za svaku narednu trebati manje. Oni također dodaju da sve ovo ne bi bilo moguće bez njihovih partnera i kompanija u BiH.

“Na cijelom putu smo imali podršku partnera iz inostranstva, ali najvažniji su nam u BiH. Kućicu u SAD je na kraju otpremila domaća kompanija. Bez udruživanja i dobre saradnje ovakvi projekti nisu mogući”, zaključuju iz kompanije.

E.S.

Preuzeto sa akta.ba

PODIJELI OBJAVU

SLIČNE OBJAVE

Stolarija iz Dervente ima budućnost u međunarodnoj tržišnoj utakmici 

“Grafičar Promet”: Tri decenije predvode inovacije u štampi

Hambash: Bh. biljni burger pronalazi svoj put i do najvećih skeptika

NYC Bagel: Melisa i David donijeli dašak Njujorka u Sarajevo

Mlade poduzetnice Emina i Merima: Ženska njega se mora okrenuti prirodnim sastojcima 

Porodica Knežević iz Banje Luke: Od majstorske radnje do 50 zaposlenih

Žene-preduzetnice prednjače u idejama na tržištu regiona

Upiši se u bazu podataka i ujedno se prijavi na naš Newsletter

Naša Perspektiva je nevladina, neprofitna organizacija osnovana u februaru 2010. godine, sa fokusom na involviranje bh. dijaspore u razvoj zemlje porijekla.