On i njegovi saradnicima Nikola i Hana govore o perspektivama mladih profesionalaca koji su izabrali graditi svoju karijeru u Bosni i Hercegovini.
Na vratima ureda Nuđejm Pašić. Ovaj mladić stoji na čelu grupacije ”ODA Homes”, u sklopu koje se nalazi uspješna bosanskohercegovačka firma “BH Woodpecker”. Nakon završene Business akademije u Njemačkoj, Nuđejm je okupio mladi tim inžinjera iz oblasti arhitekture, navodi se u tekstu u okviru USAID-ov projekta ‘Diaspora Invest’.
On i njegovi saradnicima Nikola i Hana govore o perspektivama mladih profesionalaca koji su izabrali graditi svoju karijeru u Bosni i Hercegovini.
“Imali smo priliku raditi u inozemstvu, dobivali smo razne ponude za posao odmah nakon što smo završili fakultet. Želio sam se, iz inata, vratiti ovamo i uraditi ono što će doprinijeti boljoj atmosferi u našem društvu, a to je poduzetništvo i razvijanje svijesti o vrijednosti naše domovine Bosne i Hercegovine i vrijednosti svake mlade osobe. Najlakše bi bilo odustati, promijeniti firmu, mjesto boravka. Pomislio sam, ‘zašto se ne bismo borili jedni za druge?’ Prije 2,5 godine pokrenuli smo kompaniju ‘ODA Homes’, fokusirajući se na arhitekturu. Okupili smo tim arhitekata i krenuli korak po korak. Nedavno smo preuzeli firmu ‘BH Woodpecker’, proširili smo proizvodnju masivnog namještaja u Ilijašu i kombinovali talente mladog tima sa iskustvom već postojećeg rukovodstva”, ističe Nuđejm.
Mlada arhitektica Hana nedavno se vratila iz Italije i pridružila se timu. Njene poruke zrače optimizmom.
“Ovdje imam priliku da kroz timski rad sa Lamijom, Nuđejmom i Nikolom razmišljam o različitim aspektima razvoja proizvoda i poslovanja. Sada možemo ispričati priču o tome kako smo mi mladi ljudi s iskustvom, koji donose nove ideje i kreiraju nešto drugačije na tržištu”, kaže Hana.
Nikola, također arhitekta, odlučio je svoje prve korake u karijeri započeti na domaćem tržištu.
“Kompanije često rade outsourcing, ostavljajući malo prostora za kreativnost i povezanost s lokalnom zajednicom. Odlučio sam raditi s ovim timom jer se bavimo dosta domaćim tržištem i nudimo dobra rješenja ljudima ovdje. To me svakodnevno inspiriše. Učenje u timu nije linearno, imamo priliku za rast, rastemo zajedno”, objašnjava Nikola.
Proizvodi iz “BH Woodpecker” našli su svoje mjesto na domaćem, ali i na međunarodnom tržištu, s izvozom u Nizozemsku, Austriju, Njemačku i Češku.
“Puno drvo postaje sve popularniji izbor i male firme iz Bosne i Hercegovine su već prepoznate na međunarodnom tržištu. Dobivamo konstantno pozitivne povratne informacije, i vjerujem da možemo mnogo postići. Mi smo tu da promijenimo stvari i okrenemo priču u svoju korist”, dodaje Nuđejm.
Kompanija “BH Woodpecker” dio je mentorskog programa USAID-ovog projekta “Diaspora Invest”, u okviru kojeg bh. dijaspora i stručnjaci koji su se nedavno vratili pomažu u razvoju novih brendova. Na treningu s Leylom Mattison, članovi ovog tima razgovarali su o brendiranju i komunikaciji firme.
“Dobro je vidjeti mlade ljude koji su kreativni i žele donijeti nešto posebno kako za naše, tako i za međunarodno tržište. Kroz USAID-ov projekt ‘Diaspora Invest’ imamo priliku podijeliti svoje znanje sa start-upovima i kroz savjetovanje i podršku pomoći im da naprave ključne korake prema međunarodnom tržištu. Vrijeme je za autentične priče iz BiH”, zaključuje Leyla.